Výbava

Možná časem napíšeme nějaké recenze, zatím dáváme pár postřehů po půl roce používání.

Motorky


Kufry Marselus

Tady byla celkem náhoda, že ve městě, odkud Marek pochází, je chlapík, který vyrábí kufry na motorky. Držáky na Čízy jsme si nechali udělat samostatně a tím pádem máme omezené možnosti jejich sundávání, ale jinak si nemůžeme stěžovat. V kufrech je spousta místa a oddělené úložiště na vrchní straně kufru se hodí na alespoň základní rozdělení věcí. Co je hlavně super je odolnost kufrů, protože jsme s motorkami už párkrát třískli o zem a párkrát nám odletěly víka, ale stále jsou vodotěsné. Od té doby, co nám nefungujou stojany, taky většinou parkujeme tak, že motorky opřeme o kufry a o „dálniční trubku“ ve předu motorky. Oproti třeba Touratechu, který měl kamarád Walter a které po první kolizi neutěsnily ani lehký deštík, můžeme s klidem doporučit.

 

Motorkářská výbava


Helma Shark Vancore Black

Chtěli jsme integrální helmu ale nechtěli jsme přímo motokrosovou a tahle vypadala jako dobrý kompromis. Krom toho, že systém upevnění brýlí by mohl být trochu chytřejší a že jsme museli k páskům brýle přidělat lepící páskou, je tahle helma fajn. Brýle taky nic moc nevydrží a už jsme museli oddělat vnitřní vrstvu skla, která se rozlepila a dovnitř se dostal prach. I tak ale fungují v pohodě a jsme veskrze spokojení.

Interkomy Sena SMH10R

Chtěli jsme s Ivankou mít možnost si volat při jízdě a protože naše helmy byly uzpůsobené na interkom Sharktooth od Sharku tím, že je vzadu místo na baterku, rozhodli jsme se pro tyhle Seny, které fungujou podobně a baterka šla taky zadělat do helmy. Tím máme na helmě jen ovládání, což je super. Méně super je, že nám v Arménii nepřežil déšť jeden mikrofón. Když jsme v Thajsku dostali nový mikrofon, přestaly se nám po pár dnech interkomy nabíjet. Záruku řešíme.

Pánská bunda Macna Jura

Docela v pohodě, ale hodilo by se ještě trochu víc větrání, ideálně na zádech. Problém je s chrániči na loktech, které mají tendenci pořád vypadávat komplikovat oblékání bundy. Výztuha zad mi připadala úplně k ničemu a krčila se při ukládání do kufru, tak jsem se jí zbavil a je to lepší.

Pánské kalhoty Macna Bedoine

Naprd – membrána je sice v pohodě a pomůže od deště, ale to jak jsou celé kalhoty řešené je hrůza. Strašně brzo se vytrhlo zapínání a museli jsme si to dodělat sami. O systému zužování ani nemluvím, komplet k ničemu a nevydrželo snad ani týden. Od těch dob je ze mě motorkářský hip hoper. Systém upevnění kolenních chráničů je snad ještě horší. Kdo vymyslel ty suché zypy, které rádoby udržují chrániče namístě, by zasloužil padáka. Nedrží to vůbec a při chůzi si v kombinaci s debilním stahováním musím neustále všechno potahovat.

Dámská bunda Macna Nova

I: „Bunda je ľahká a pohodlná, napriek tomu, že nie som úplne konfekčná (privysoká na svoju veľkosť) mi chrániče dobre sadli. Bunda má malé vonkajšie vrecká, jedno hlboké vnútorné, super na mobil a ďalšie tri vnútorné sieťkové vrecká napr. na kuklu alebo vreckovky. Vrátim sa ku konfekcii a tu som narazila na to, že bunda by mohla byť dlhšia, ale s ladvinovým pásom v pohode. Avšak v nečase pri použití odopínateľlnej nepremokavej vrstvy, ktorá je od bundy kratšia dobrých 10 cm, mi leje do nohavíc.“

Kalhoty PSÍ Hubík Eridanus

Chtěli jsme toho od PSÍ koupit víc, ale nebyli schopni pro nás oblečení vyrobit včas, což je asi taky dost naše vina, protože jsme to řešili až měsíc před odjezdem. Kalhoty jsou ale super a hlavně se hodí chrániče holení, které na kalhotech od Macny chybí. Koupili jsme variantu bez membrány určenou k zasouvání do motorkářských bot. Máme ale jen pohorky a tím pádem Ivance fouká na nohy. Systém odvětrávání je ale hodně dobrý. Jen by se nám asi ještě hodilo trochu polstrování pod zadek, ale to bude problém spojený s našimi motorkami.

Rukavice REV´IT! Striker

Starší model rukavic zatím slouží velmi dobře. I po více než půl roku používání nejsou nijak poškozené, pokud tedy neberu v úvahu část na palci a na ukazováčku, která slouží k používání telefonu. Ta už je úplně pryč.

Rukavice S-Line z klokaní kůže

Rukavice sú robustné, ale super jemná a tenká koža je vhodná aj do tepla. Naše motorky majú však tuhé páčku brzdy a najmä spojky a tak sa po 20 000 km začali pomaly predierať prsty na najzaťažovanejších miestach. V Ázii je to však extrémne praktické ako odvetrávanie a vhodné na ovládanie mobilu počas jazdy. Už však pokukujeme po nových.

 

Kempovací výbava


Stan Ferrino Aerial 3

Vzdušný stan, to by docela šlo. Je super lehký a ve dvou lidech na motorkách je tak akorát velký – vedle nás se vejdou tašky s oblečením, helmy a notebooky. Do předsíněk dáme akorát boty a věci na vaření. Pokud jde o déšť, nepromokne stan prakticky při ničem, problém ale je odspodu, protože podlážka by určitě mohla být z něčeho silnějšího. Takhle stačí když prší ze strany a musíme řešit mokré spacáky.

Spacák Ferrino Nightec 600 Lite Pro

Strašně dlouhý název, ale spacák je v pohodě. Kdyby ho Ivanka v Nepále neztratila, sloužily by oba dodnes. Hlavně je fajn jeho malá velikost, ale Ivance v něm často bylo chladno, takže by se pro ni hodilo něco teplejšího.

Spacák Marmot Trestles 15

Po strate Ferrino spacáku sme v nepálskom Kathmandu spomedzi napodobenín North face „superdown“ spacákov nakoniec zvolili radšej originál Marmot. Spacák je obrovský a váži 2 kg. V danej situácii a v pomere cena a kvalita to však bolo to najlepšie, čo sme boli schopní nájsť. Ivanke konečne nie je zima, pretože spacák je vhodný do mínusových hodnôt.

Nafukovacia karimatka Pinguin Sherpa 30

Karimatky, ktoré sme už vlastnili a používali pred cestou. Sú pohodlné a pomerne skladné. Po čase sme však jednu prederavili a úspešne zalepili a druhá nám praskla v okolí uzáveru, čo sa nám nepodarilo opraviť. Po tom, čo Ivanka tú funkčnú stratila, sme začali pokukovat po Therm-a-rest podložkách.

Nafukovacia karimatka Therm-a-rest Prolite Plus

Samonafukovacia podložka je pri hrúbke 3,8 cm superpohodlná. Dobre izoluje od podlahy stanu, pri navlhnutí je mokrá iba zospodu a na vzduchu rýchlo schne. Na oficiálnej stránke má byť skladateľlná na šírku 12 cm, čo sa nám rozhodne nedarí a pohybujeme sa niečo málo pod 20 pri veľkej snahe.

Nafukovacia karimatka Therm-a-rest Trail Lite

Podložka je oproti Prolite Plus tvrdšia, ale stále veľmi pohodlná. Rozložená je vačšia, ale skladáme ich približne na podobnú veľkosť.

Benzínový vařič MSR Whisperlite

Ľahký, malý a spoľahlivý benzínový varič sme si zobrali s malou 0,3 l fľašou, keďže sa denne pohybujeme okolo benzíniek. Využívame ho len počas kempovania a teda poväčšine len na raňajky v podobe čaju, kávy a ovsených vločiek s mliekom. Benzín vydrží zhruba na sedem takýchto rán. Jediné, čo by sme mu vytkli je plastová pumpička, v ktorej nemáme 100% dôveru, po pár týždňoch sa nám podarilo zlomiť časť piestu. Našťastie stále funguje, ale aby sme natlakovali fľašu, viac sa namakáme. Zaslúžené raňajky!

Extra

Skejty Owl Longboards

Nechali jsme si na míru ušít dva cruisery, které nám občas pomáhají v procházení měst. Řekli jsme si o pořádná kolečka, abychom byli schopni projet i ty nejhorší indické cesty. Taky jsme chtěli něco pořádně odlehčeného, takže jeden skejt má na sobě nějaký testovací kosmický materiál. Celkově jsme s nimi ale opravdu spokojeni, protože dostávají pořádně zabrat a oba se už párkrát proletěly s víky kufru, které jsme zapomněli při jízdě zavřít, ale stále nás bez problému svezou.

Leave a Reply